Μουσικές Ανταλλαγές μεταξύ Γαλλίας και Ελλάδας στην αυγή του 21ου, 1980-2010

echanges sorbonneΕναρκτήρια ημερίδα της ερευνητικής ομάδας «Μουσικές Σχέσεις Ελλάδας-Γαλλίας» (Relations musicales France-Grèce, RelMus/FG) της Ελληνικής Μουσικολογικής Εταιρείας

18.05.2018, ώρα 09.00' | Παρίσι, Πανεπιστήμιο της Σορβόννης, Παρίσι 4, Salle des Actes

Κύριοι ομιλητές: Pierre Couprie, Cyrille Delhaye

Πρόσκληση για ανακοινώσεις
Πολυσχιδείς και ποικιλόμορφες, οι σχέσεις μεταξύ Ελλάδας και Γαλλίας δεν έχουν επηρεάσει μόνο την κοινωνικοπολιτική και πολιτιστική ανάπτυξη των δύο χωρών με το πέρασμα του χρόνου, αλλά έχουν επίσης τροφοδοτήσει την καλλιτεχνική δημιουργία με αμοιβαίο τρόπο.

Κατά τη διάρκεια του 19ου και 20ού αιώνα, οι ανταλλαγές μεταξύ των δυο χωρών σε μουσικό επίπεδο γίνονται ιδιαίτερα εμφανείς. Η γαλλική μουσική επηρεάζει σημαντικά πολλούς Έλληνες συνθέτες που πραγματοποιούν τις σπουδές τους στο Παρίσι. Από την άλλη, Γάλλοι συνθέτες βρίσκουν γύρω από την ελληνική αρχαιότητα μια ανεξάντλητη πηγή έμπνευσης, καθώς ταυτόχρονα η αρχαία ελληνική, παραδοσιακή και βυζαντινή μουσική γίνεται αντικείμενο έρευνας από διάφορους Γάλλους ερευνητές.

Ως πεδίο που έχει ελάχιστα ερευνηθεί για τη συγκεκριμένη χρονολογική περίοδο, το θέμα της ημερίδας περικλείει ενδεικτικά τους παρακάτω άξονες:
-Μουσική και τεχνολογία, ηλεκτρονική μουσική, media, νέες τεχνολογίες, έργα και συνθέτες.
-Γαλλικές και ελληνικές επιρροές στο έργο Ελλήνων συνθετών που σπούδασαν στη Γαλλία, καθώς και αυτών που διαμένουν σήμερα εκεί, όπως ο Γιώργος Απέργης, ο Αλέξανδρος Μαρκέας, η Γεωργία Σπυροπούλου και ο Νικόλας Τζώρτζης.
-Αδιάλειπτη παρουσία της ελληνικής αρχαιότητας στα έργα Γάλλων σύγχρονων συνθετών (όπερα, σκηνική μουσική, κλπ.) – νέες ερμηνείες, προσαρμογές και προσλήψεις.
-Άλλες πηγές έμπνευσης σχετικές με την Ελλάδα στο έργο Γάλλων συνθετών.
-Ρόλος διαφόρων ιδρυμάτων (IRCAΜ, Γαλλικό Ινστιτούτο της Ελλάδας, ελληνικά και γαλλικά πανεπιστήμια) στην αμοιβαία υποδοχή και διάδοση ελληνικών και γαλλικών έργων στις δύο χώρες.
-Παρουσία της ελληνικής παραδοσιακής μουσικής και του έντεχνου ελληνικού τραγουδιού στην Γαλλία. Ανταλλαγές – συνεργασίες γύρω από την πειραματική μουσική και τον αυτοσχεδιασμό.
-Νέες ερμηνείες και αντιλήψεις για τη βυζαντινή μουσική (Marcel Perès, Αλέξανδρος Λίγκας).
-Πτυχές του έργου και της δραστηριότητας του Ιάννη Ξενάκη από το 1980 ως τον θάνατό του.

Οι προτάσεις ανακοινώσεων (250 λέξεις), τα στοιχεία του συγγραφέα, και ένα σύντομο βιογραφικό (200 λέξεις), γίνονται δεκτά ως τις 16 Φεβρουαρίου 2018 στην ηλεκτρονική διεύθυνση relmus.fg@gmail.com. Tα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν ηλεκτρονικά ως τις 10 Μαρτίου του 2018.