Σε τι απαντάει η βία του παιδιού;

diff_feb_18Κύκλος « Διαχείριση της διαφορετικότητας στο σχολείο »

27.04.2018, 19.00΄ | Auditorium Theo Angelopoulos – IFG

Από τον Freud και μετά, η ιδέα του παιδιού ως συμβόλου αθωότητας και αγνότητας έχει δεχτεί ένα ισχυρό πλήγμα. Από το πολύμορφο διαστροφικό παιδί μέχρι τα παιδιά στρατιώτες ή, ακόμη, μέχρι τη βία στο σχολείο, τα παιδιά μας δείχνουν ότι προσπαθούν να κάνουν κάτι με αυτό που τα κατακλύζει και για το οποίο, πολύ συχνά, δεν έχουν να πουν τίποτα.

Διαβάστε Περισσότερα

Ελεύθερο και δημοκρατικό σχολείο, ουτοπία η πραγματικότητα;

Ecole_DemoΓαλλικές και ελληνικές τάξεις Freinet συνεργάζονται και αλληλοεπιδρούν

Κύκλος «Διαχείριση της διαφορετικότητας στο σχολείο»

26.02.2018, 18.00΄ | Auditorium Theo Angelopoulos – IFG

Επισκέψεις και συστηματικές παρατηρήσεις σε σχολικές τάξεις στην Ελλάδα και τη Γαλλία
Συνεργασίες και πιλοτικό πρόγραμμα για την εισαγωγή της παιδαγωγικής Freinet στα ελληνικά δημόσια σχολεία
Παρουσίαση περιπτώσεων και συζήτηση

Διαβάστε Περισσότερα

Παιδί και τέχνη

diff_jan_18Κύκλος « Διαχείριση της διαφορετικότητας στο σχολείο »

19.01.2018, 18.00 | Auditorium Theo Angelopoulos – IFG            

Οπτικοακουστικές τέχνες – κινηματογράφος στην τάξη Freinet: το σινεμά από τα παιδιά και η εμπειρία του «Κάμερα Ζιζάνιο» με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για παιδιά και νέους.

Εικαστικές τέχνες στην τάξη Freinet: από το παιδί ενεργό υποκείμενο (acteur) στο παιδί δημιουργό (auteur) – με την ελεύθερη έκφραση.

Διαβάστε Περισσότερα

Παιδαγωγικό εργαστήριο με τον Bernard Friot

bernard-friotΚύκλος «Εκπαίδευση του σήμερα και του αύριο»

15.09.2017, 19.00' | Αίθουσα Gisèle Vivier – IFG

Στο πλαίσιο του 4ου Ευρωπαϊκού λογοτεχνικού περίπατου, το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος προτείνει στους καθηγητές γαλλικής γλώσσας ένα εργαστήρι αφιερωμένο στην πρακτική της ανάγνωσης και της δημιουργικής γραφής από τα πρώτα βήματα της εκμάθησης των γαλλικών.

Ο Bernard Friot, εκπαιδευτικός, συγγραφέας και μεταφραστής παιδικής λογοτεχνίας, αναζητά αδιάκοπα νέες μορφές συγγραφής με σκοπό να ενθαρρύνει την ενεργό συμμετοχή των νεαρών αναγνωστών, προσφέροντάς τους δημιουργική ελευθερία και αφήνοντας την φαντασία τους ελεύθερη ώστε να οικειοποιηθούν τους κώδικες της λογοτεχνίας.

Διαβάστε Περισσότερα