O Célestin Freinet σήμερα

gerer les differences Ένα ελεύθερο, συνεταιριστικό και ανοικτό σχολείο

Κύκλος «Διαχείριση της διαφορετικότητας στο σχολείο»

22 & 23.01.2016 | Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος

Οι συναντήσεις αυτού του κύκλου διοργανώνονται σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής και τελούν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Συμμετέχουν στελέχη της εκπαίδευσης, κοινωνιολόγοι, φιλόσοφοι, πανεπιστημιακοί, ψυχολόγοι και ψυχαναλυτές εξειδικευμένοι σε θέματα που αφορούν την ανάπτυξη του παιδιού, το σχολείο, τις οικογενειακές σχέσεις και τις διαδικασίες κοινωνικοποίησης και αφύπνισης, καθώς και τα στοιχεία παρεμπόδισής τους. Οι συναντήσεις αυτές είναι ανοικτές σε όλους.

Παρασκευή 22.01.2016

Πρόγραμμα

18.00 - 19.30 Προβολή της ταινίας «Το Σκασιαρχείο» (L’École Buissonnière), Jean-Paul Le Chanois, 1949 (με ελληνικούς υπότιτλους)

Μια ταινία ύμνος στα δικαιώματα του παιδιού, για να γνωρίσουμε τις αξίες και τις παιδαγωγικές αρχές του Σελεστέν Φρενέ (Célestin Freinet).

19.45 – 21.30 Στρογγυλό τραπέζι «Η επικαιρότητα του Σελεστέν Φρενέ. Εκπαίδευση για την ειρήνη σ’ ένα σχολείο ανοικτό και συνεργατικό»

Συμμετέχοντες:

Τα μέλη και υπεύθυνοι του τομέα εκπαίδευσης του Συνεταιριστικού Ινστιτούτου του Μοντέρνου Σχολείου-Παιδαγωγική Φρενέ της Γαλλίας (ICEM Pédagogie Freinet), Ντενί Μοράν, καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου της Λωρραίνης, και Ολιβιέ Φρανκόμ, καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου της Πικαρντί Ι. Βερν, καθώς επίσης και τα μέλη της παιδαγωγικής ομάδας για την διάδοση της Παιδαγωγικής Φρενέ στην Ελλάδα, «Το Σκασιαρχείο. Πειραματικοί Ψηλαφισμοί για ένα σχολείο της κοινότητας», Δέσποινα Καρακατσάνη, καθηγήτρια στο Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, Χαράλαμπος Μπαλτάς, Σοφία Λάχλου και Στέλλα Μπαδικιάν, εκπαιδευτικοί –επιμορφωτές στην παιδαγωγική Φρενέ για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Είσοδος ελεύθερη – Ταυτόχρονη μετάφραση

Σάββατο 23.01.2016

Βιωματικά εργαστήρια: «Τεχνικές και εργαλεία της Παιδαγωγικής Φρενέ. Εκπαίδευση για την ειρήνη σε ένα σχολείο ανοικτό και συνεργατικό»

Πρόγραμμα

9.30 – 11.00

- Εργαστήριο Α1: «Συμβούλιο τάξης».Συνεργασία και πολιτειότητα σε μία συνεταιριστική κοινότητα τάξης.
Olivier Francomme, καθηγητής και επιμορφωτής Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου της Πικαρντί Ι. Βερν, στην Αμιέν Μέλος του ICEM Pédagogie Freinet

- Εργαστήριο Β1: «Συνεργατική μάθηση και πρόληψη». Αναβιώνουμε μια ξεχωριστή εμπειρία στα πλαίσια εφαρμογής πιλοτικού προγράμματος για την εισαγωγή της Παιδαγωγικής Φρενέ στο ελληνικό σχολείο (2012-14).
Στέλλα Μπαδικιάν, μαθηματικός, συντονίστρια του πιλοτικού προγράμματος στο 2ο Γυμνάσιο Μαρκοπούλου

- Εργαστήριο Δ1: Σχεδιάζοντας επί χάρτου την αρχιτεκτονική της τάξης, της αυλής και της κοινότητας
Χαράλαμπος Μπαλτάς, δάσκαλος στο 35ο Δημοτικό Σχολείο Αθήνας

9.30-13.00

- Εργαστήριο Γ1: Κινηματογραφική έκφραση στο σχολείο. Από το κινηματογραφικό σενάριο στην παραγωγή ταινίας μικρού μήκους
Nίκος Θεοδοσίου, σκηνοθέτης, καλλιτεχνικός διευθυντής Νεανικό Πλάνο και Κάμερα Ζιζάνιο, Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου για Νέους Ολυμπίας
Χρήστος Στεφάνου, εκπαιδευτικός, 20ο Λύκειο Αθήνας, Βραβεία σε Διαγωνισμούς σχολικών ταινιών
Φωτεινή Παπαρήγα, εκπαιδευτικός, Γυμνάσια Ωρωπού & Αυλώνα

11.15 – 13.00

- Εργαστήριο Α2: «Ο λόγος στα παιδιά». Ελεύθερη έκφραση, επικοινωνία και ενσωμάτωση στην ομάδα.
Denis Morin, καθηγητής και επιμορφωτής, Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου της Λωρραίνης, μέλος του ICEM Pédagogie Freinet

- Εργαστήριο Β2: «Μικρά Βιβλία». Συνεργασία και δημιουργική έκφραση.
Σοφία Λαχλου, καθηγήτρια Γαλλικής Γλώσσας Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Γιάννης Φωτεινός, καθηγητής Γαλλικής Γλώσσας, ερευνητής στην Παιδαγωγική Φρενέ

- Εργαστήριο Δ2: «Σχολική εφημερίδα». Ελεύθερη έκφραση και πολιτειότητα.
Χαράλαμπος Μπαλτάς, δάσκαλος στο 35ο Δημοτικό Σχολείο Αθήνας


Διάλειμμα 13.00 – 14.00


14.00 – 17.00 - Επανάληψη εργαστηρίων

14.00 - 15.30

- Εργαστήριο Α1: «Συμβούλιο τάξης».Συνεργασία και πολιτειότητα σε μία συνεταιριστική κοινότητα τάξης.
Olivier Francomme, καθηγητής και επιμορφωτής Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου της Πικαρντί Ι. Βερν, στην Αμιέν Μέλος του ICEM Pédagogie Freinet

- Εργαστήριο Β1: «Συνεργατική μάθηση και πρόληψη». Αναβιώνουμε μια ξεχωριστή εμπειρία στα πλαίσια εφαρμογής πιλοτικού προγράμματος για την εισαγωγή της Παιδαγωγικής Φρενέ στο ελληνικό σχολείο (2012-14).
Στέλλα Μπαδικιάν, μαθηματικός, συντονίστρια του πιλοτικού προγράμματος στο 2ο Γυμνάσιο Μαρκοπούλου

- Εργαστήριο Δ1: Σχεδιάζοντας επί χάρτου την αρχιτεκτονική της τάξης, της αυλής και της κοινότητας
Χαράλαμπος Μπαλτάς, δάσκαλος στο 35ο Δημοτικό Σχολείο Αθήνας

 

14.00 - 17.00

- Εργαστήριο Γ1: Κινηματογραφική έκφραση στο σχολείο. Από το κινηματογραφικό σενάριο στην παραγωγή ταινίας μικρού μήκους
Nίκος Θεοδοσίου, σκηνοθέτης, καλλιτεχνικός διευθυντής Νεανικό Πλάνο και Κάμερα Ζιζάνιο, Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου για Νέους Ολυμπίας
Χρήστος Στεφάνου, εκπαιδευτικός, 20ο Λύκειο Αθήνας, Βραβεία σε Διαγωνισμούς σχολικών ταινιών
Φωτεινή Παπαρήγα, εκπαιδευτικός, Γυμνάσια Ωρωπού & Αυλώνα


15.45 - 17.00

- Εργαστήριο Α2: «Ο λόγος στα παιδιά». Ελεύθερη έκφραση, επικοινωνία και ενσωμάτωση στην ομάδα.
Denis Morin, καθηγητής και επιμορφωτής, Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου της Λωρραίνης, μέλος του ICEM Pédagogie Freinet

- Εργαστήριο Β2: «Μικρά Βιβλία». Συνεργασία και δημιουργική έκφραση.
Σοφία Λαχλου, καθηγήτρια Γαλλικής Γλώσσας Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Γιάννης Φωτεινός, καθηγητής Γαλλικής Γλώσσας, ερευνητής στην Παιδαγωγική Φρενέ

- Εργαστήριο Δ2: «Σχολική εφημερίδα». Ελεύθερη έκφραση και πολιτειότητα.
Χαράλαμπος Μπαλτάς, δάσκαλος στο 35ο Δημοτικό Σχολείο Αθήνας

Δωρεάν συμμετοχή κατόπιν εγγραφής εδώ (περιορισμένος αριθμός θέσεων): https://docs.google.com/forms/d/1hkKjfCdwJxebhYexo8b-Ixlr9HT45QcADVeEEoSXGIY/viewform://docs.google.com/forms/d/1hkKjfCdwJxebhYexo8b-Ixlr9HT45QcADVeEEoSXGIY/viewform

Περισσότερες πληροφορίες: https://skasiarxeio.wordpress.com/://skasiarxeio.wordpress.com/