Αναπτύσσοντας την ελεύθερη έκφραση και το συλλογικό πνεύμα στο σχολείο

gerer les differences FREINET_01_04_16Κύκλος «Διαχείριση της διαφορετικότητας στο σχολείο»

01.04.2016 | Auditorium Theo Angelopoulos - IFG

Οι προσδοκίες τόσο των γονέων όσο και των μαθητών έχουν αλλάξει. Πώς λειτουργεί η τάξη σήμερα; Στο πλαίσιο της δεύτερης στρογγυλής τράπεζας της χρονιάς, επικεντρωνόμαστε στην παιδαγωγική Φρενέ η οποία αναπτύσσει την ελεύθερη έκφραση και το συλλογικό πνεύμα στο σχολείο.

ΠΡΟΒΟΛΗ

1η Απριλίου, 18.00’ | Auditorium Theo Angelopoulos, IFG

Προβολή της ταινίας «Ο δάσκαλος που άφηνε τα παιδιά να ονειρεύονται» του Daniel Losset, μία παραγωγή MFP, με τη συμμετοχή του France 3, 2006. (Mε ελληνικούς υπότιτλους). Mία ταινία για τη ζωή και το παιδαγωγικό έργο του Σελεστέν Φρενέ.

ΣΤΡΟΓΓΥΛΗ ΤΡΑΠΕΖΑ  

1η Απριλίου, 19.45’ | Auditorium Theo Angelopoulos, IFG

Συμμετέχοντες:

Denis Morin, ερευνητής-καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου της Λωρραίνης, εκπαιδευτής στην Ανώτερη Σχολή Παιδαγωγικής και Εκπαίδευσης της Λωρραίνης (ESPE) και Olivier Francomme, καθηγητής και εκπαιδευτής στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου της Πικαρντί Ι. Βερν, Ανώτερη Σχολή Παιδαγωγικής και Εκπαίδευσης της Αμιέν (ESPE), μέλη και υπεύθυνοι του τομέα εκπαίδευσης του Συνεταιριστικού Ινστιτούτου του Μοντέρνου Σχολείου-Παιδαγωγική Φρενέ της Γαλλίας (ICEMPédagogieFreinet)

Μιχάλης Παπαδόπουλος, ανώτερος σχολικός ψυχολόγος του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου, ειδικός στα προγράμματα της συνεργατικής μάθησης με την παιδαγωγική Φρενέ για την πρόληψη κατά της σχολικής αποτυχίας, του λειτουργικού αναλφαβητισμού και της βίας στα σχολεία της Κύπρου

Άγγελος Πατσιάς, ο δάσκαλος που εφάρμοσε τις αρχές της ελεύθερης και δημιουργικής έκφρασης και της συνεργατικής μάθησης στο δημόσιο Δημοτικό σχολείο «Το σχολείο της φύσης και των χρωμάτων» του Φουρφουρά Κρήτης, το οποίο και έτυχε μεγάλης αναγνώρισης από την ελληνική και διεθνή εκπαιδευτική κοινότητα.

Συντονισμός: Philippe Mogentale, ακόλουθος εκπαιδευτικής συνεργασίας του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος

Είσοδος ελεύθερη, ταυτόχρονη μετάφραση.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

2 Απριλίου, 9.30’-19.45’ | 1ο 12/θέσιο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Πανεπιστημίου Αθηνών – Mαράσλειο

Ο λόγος στα παιδιά – Κινηματογράφος στο σχολείο –Συμβούλιο τάξης –Μια μέρα στο σχολείο του Φουρφουρά: Διαφοροποιημένη μάθηση –Συμβόλαιο και πλάνο εργασίας –Δημιουργώντας ένα ραδιοφωνικό σποτ στην τάξη

Δωρεάν συμμετοχή κατόπιν εγγραφής εδώ (περιορισμένος αριθμός θέσεων):

https://docs.google.com/forms/d/1mbfro5DZbg-JxdlKnga1tuXiybIfBDK6-9s0OA_OrcI/viewform

Plus d’informations : https://skasiarxeio.wordpress.com/

 

Ειδική επιμόρφωση στην Παιδαγωγική του Σελεστέν Φρενέ: «Για ένα σχολείο ελεύθερο, ανοικτό και συνεργατικό»

Αθήνα
4, 5 & 6 Απριλίου 2016 / (17.00-20.00)
Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος

Κόρινθος
8 & 9 Απριλίου 2016 / (17.00-20.00) & (11.00-18.00)
Πανεπιστημίου Πελοποννήσου

Την επιμόρφωση συνδιοργανώνουν το Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου η παιδαγωγική ομάδα για την διάδοση της Παιδαγωγικής Φρενέ στην Ελλάδα, «Το Σκασιαρχείο» και το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος.

Η επιμόρφωση απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και σε φοιτητές και έχει ως σκοπό την γνωριμία με την Παιδαγωγική Φρενέ καθώς και με τα παιδαγωγικά εργαλεία για την άσκηση της δημοκρατίας και την πρόληψη της βίας στο σχολείο, μέσα από τη συνεργασία.

Τα σεμινάρια διευθύνουν οι: Ολιβιέ Φρανκόμ, καθηγητή στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου της Πικαρντί Ι. Βερν, και Ντενί Μοράν, καθηγητή στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου της Λωρραίνης, μέλη του Συνεργατικού Ινστιτούτου του Μοντέρνου Σχολείου-Παιδαγωγική Φρενέ της Γαλλίας (ICEMPédagogieFreinet) - (με ταυτόχρονη μετάφραση στα ελληνικά) - σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, μέλη της παιδαγωγικής ομάδας «Το Σκασιαρχείο», Σοφία Λάχλου, Στέλλα Μπαδικιάν και Χαράλαμπο Μπαλτά.

Οι ομάδες των επιμορφούμενων θα εμβαθύνουν με βιωματικό τρόπο, στις αρχές και τις τεχνικές Φρενέ: Συμβούλια τάξης, Συμβούλια σχολικής κοινότητας, Συμβόλαια και πλάνα εργασίας, Εξατομικευμένη εργασία-αυτοδιόρθωση, Συλλογική εργασία, Ελεύθερη έκφραση, Σχολικά έντυπα (Εφημερίδα τάξης και Μικρά βιβλία), Διασχολική αλληλογραφία.

Συμμετοχή δωρεάν κατόπιν εγγραφής εδώ: https://docs.google.com/forms/d/1MvpcmkK0nLqWVpKSQerErazh1h0UwMucNHs8J7uIfS8/viewform

Περισσότερες πληροφορίες: www.skasiarxeio.wordpress.com.skasiarxeio.wordpress.com