Ιανουάριος - Μάιος 2013 | Δείτε το βίντεο
Mέγαρο Μουσικής Αθηνών

Το Collège de France, δημόσιο Ίδρυμα Ανώτατης Εκπαίδευσης, αποτελεί ένα μοναδικό θεσμό της Γαλλίας, χωρίς αντίστοιχό του στον κόσμο. Στην υπηρεσία της έρευνας και της διδασκαλίας από την ίδρυσή του μέχρι σήμερα, ο αξιόλογος αυτός θεσμός συγκεντρώνει μια ομάδα επιλεγμένων καθηγητών (Γάλλων και ξένων) οι οποίοι έχουν αναδειχθεί μέσα από την σπουδαιότητα και την πρωτοτυπία των ερευνών τους, σε ένα ευρύ φάσμα επιστημών που περιλαμβάνει από τα μαθηματικά ως τη μελέτη των μεγάλων πολιτισμών, τη φυσική, τη χημεία, τη βιολογία και την ιατρική, τη φιλοσοφία και τη φιλολογία, τις κοινωνικές επιστήμες και την οικονομία, την προϊστορία, την αρχαιολογία και την ιστορία, τη γλωσσολογία.

Κόσμημα της επιστημονικής έρευνας και της γαλλικής σκέψης τα επιτεύγματα των οποίων διαδίδει διεθνώς, το Collège de France συμβάλλει επίσης στον διάλογο και στην επίλυση μεγάλων παγκόσμιων προκλήσεων.

Μετά από την πρόσκληση και την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος, το Collège de France εγκαινιάζει για το 2013 ένα κύκλο διαλέξεων, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Πρόγραμμα διαλέξεων (Λήψη του προγράμματος σε .pdf )

 

  • Τρίτη 15 Ιανουαρίου

Karol Beffa, Έδρα καλλιτεχνικής δημιουργίας

Ποιος ο λόγος να συνθέτουμε ακόμα μουσική ;

 

  • Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου

Antoine Compagnon, Έδρα νεότερης και σύγχρονης γαλλικής φιλολογίας: ιστορία, κριτική, θεωρία.

Λογοτεχνία : οδηγίες χρήσεως

 

  • Τρίτη 26 Φεβρουαρίου

Henry Laurens, Έδρα σύγχρονης ιστορίας του αραβικού κόσμου.

Πρώτη αποτίμηση της αραβικής άνοιξης.

 

  • Δευτέρα 13 Μαΐου

Denis Knoepfler, Έδρα: Επιγραφική και ιστορία των αρχαίων ελληνικών πόλεων

Αθήνα και Ρώμη πριν την κατάκτηση της Ελλάδας από τους Ρωμαίους

 

  • Τρίτη 28 Μαΐου

Roger Chartier, Έδρα: Γραπτά και πολιτισμοί στην νεότερη Ευρώπη

Το παρελθόν στην σημερινή εποχή. Πώς να ακούμε τους νεκρούς με τα μάτια : ιστορία, λογοτεχνία και μνήμη.

 

Κατάλογος διαθέσιμων βιβλίων των καθηγητών του Collège de France στη βιβλιοθήκη Octave Merlier του Γαλλικού Ινστιτούτου