Φεστιβάλ φωτορεπορτάζ του Perpignan

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Η Εφροσύνη Παπαντωνίου, φοιτήτρια Master διεθνείς και ευρωπαϊκές σχέσεις στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς και ο Ανδρέας Χασιώτης, φοιτητής Νομικής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, ταξίδεψαν στο Φεστιβάλ Φωτορεπορτάζ του Perpignan, προσφορά του CultureLab

Air Jordan VII 7 Retro

Ο χρόνος κυλάει γρήγορα και το ταξίδι στη Γαλλία τελείωσε! Θα θέλαμε, λοιπόν,να σας διηγηθούμε τη διαμονή μας στο Περπινιάν (9 ημέρες) και στοΠαρίσι (2 ημέρες) που μας έδωσε την ευκαιρία να εξερευνήσουμε άγνωστους τόπους, να ζήσουμε ένα όνειρο και να στοχαστούμε. Αρχικά, φτάσαμε στο Παρίσι στις 31 Αυγούστου, όπου η Christine (η υπεύθυνη για τη διοργάνωση από την Καταλανική Ένωση του Περπινιάν), μας περίμενε στο αεροδρόμιο Charles de Gaulle. Αφού μας υποδέχθηκαν, πήγαμε απευθείας στο hostel. Οι υπόλοιποι συμμετέχοντες και η Eve (εθελόντρια της Καταλανικής Ένωσης) ήταν ήδη εκεί.

Από την πρώτη στιγμή που γνωριστήκαμε με όλους το φιλικό κλίμα που επικρατούσε δε μπορούσε παρά να μας κάνει να προσεγγίσουμε ο ένας τον άλλο. Αρχίσαμε αμέσως να λέμε αστεία και να μοιραζόμαστε εικόνες και εμπειρίες από τα μέρη μας. Ήταν όλοι άνθρωποι ξεχωριστοί, προερχόμενοι από χώρες όπως η Λιβύη, η Υεμένη, το Λουξεμβούργο, το Ισραήλ, η Νότιος Αφρική. Επρόκειτο για ένα αληθινό κράμα διαφορετικών πολιτισμών!

Πριν βγούμε βόλτα στην πόλη η Christine και η Eve είχαν οργανώσει τη μετακίνησή μας φέρνοντάς μας χάρτες του Παρισιού, δίνοντάς μας εισιτήρια για τα μέσα μεταφοράς. Ήταν και οι δυο τους πολύ συνεργάσιμες και στη διάθεσή μας οποιαδήποτε στιγμή. Μας παρουσίασαν επίσης για πρώτης φορά το “έργο” που έπρεπε να εκπονήσουμε στο ταξίδι που θα ολοκληρωνόταν στο Περπινιάν και που έφερε τον τίτλο “Ματιές στη νιότη”. Το θέμα της εργασίας ήταν ξεκάθαρο: έπρεπε να βγάλουμε φωτογραφίες που να απεικονίζουν τη νεολαία στο Παρίσι και το Περπινιάν!
Στη συνέχεια είχαμε αρκετό ελεύθερο χρόνο την ίδια μέρα και την επομένη, για να επισκεφθούμε ιστορικούς τόπους στο κέντρο της πόλης και να περιπλανηθούμε σε συνοικίες απίστευτης ομορφιάς. Ο ρυθμός της παριζιάνικης ζωής μας γοήτευσε αδιαμφισβήτητα!

Τη μεθεπόμενη ημέρα φτάσαμε στο Περπινιάν με το TGV και εγκατασταθήκαμε αμέσως στο ξενοδοχείο που βρισκόταν δίπλα στο σταθμό!

Η πόλη του Περπινιάν, ένας τόπος πιο κοντά στο μεσογειακό τρόπο ζωής ήταν ιδανικός για το φεστιβάλ φωτορεπορτάζ “Visa pour l'image” (Visa για την εικόνα). Οι γραφικοί δρόμοι, τα κτίρια προερχόμενα από μία άλλη εποχή και η μετακίνηση με τα πόδια έδωσαν στην καθημερινότητά μας έναν “τόνο” άνετης ζωής. Ο ήλιος έλαμπε σχεδόν κάθε μέρα και όλος ο κόσμος ήταν στους δρόμους της πόλης.

Το σήμα του φεστιβάλ και οι αφίσες διακοσμούσαν τα κεντρικά σημεία του Περπινιάν• το “Visa pour l'image" είναι μία διοργάνωση διεθνούς βεληνεκούς για το φωτορεπορτάζ και τον κόσμο της φωτογραφίας γενικότερα. Είχαμε την ευκαιρία να επισκεφθούμε διαφορετικούς χώρους όπου υπήρχαν εκθέσεις που απεικόνιζαν θέματα της επικαιρότητας από όλες τις γωνιές του πλανήτη! Εκεί βρίσκονταν επίσης φωτογράφοι και δημοσιογράφοι για να μιλήσουν για τα έργα τους.

Επισκεφθήκαμε ακόμα την ελληνική έκθεση, είδαμε εικόνες διαδηλωτών στο κέντρο της Αθήνας. "Το κύμα” της κρίσης στην Ελλάδα ως θέμα αποτελούσε μάλιστα το κύριο πανώ ολόκληρου του φεστιβάλ!! Στην πορεία συζητήσαμε σχετικά με το θέμα με τους άλλους συμμετέχοντες που ήθελαν με μεγάλο ενδιαφέρον να μάθουν για την καθημερινότητα των Ελλήνων.

Γενικά, το φεστιβάλ μας έκανε να προσεγγίσουμε τον κόσμο της φωτογραφίας, ενημερωθήκαμε για θέματα της επικαιρότητας σε διεθνές επίπεδο, μάθαμε να σκεφτόμαστε με τρόπο διαφορετικό, με κριτική ματιά!

Επαγγελματίες του χώρου, ερασιτέχνες της φωτογραφίας και το κοινό του Περπινιάν συγκεντρώνονταν στους χώρους των εκθέσεων κάθε μέρα. Το βράδυ υπήρχαν προβολές για το κοινό που γίνονταν σε κεντρικές πλατείες της πόλης όπου τοποθετούνταν μεγάλες οθόνες.

Κατά τη διάρκεια της διαμονής μας μας υποδέχθηκαν επίσης στο σχολείο δεύτερης ευκαιρίας του Περπινιάν όπου γνωρίσαμε τους καθηγητές αλλά και νέους μαθητές που ήθελαν να αλλάξουν τη ζωή τους. Εκεί ήταν που προετοιμάζαμε και την εργασία μας χρησιμοποιώντας τις συμβουλές του Pierre, του φωτογράφου που συνέθεσε το τελικό έργο. Χάρη σε αυτή την ευκαιρία που μας δόθηκε βελτιώσαμε τη χρήση της γλώσσας. Τελικά το “δημιούργημα” παρουσιάστηκε ενώπιον των διοργανωτών της Καταλανικής Ένωσης και του κοινού κατά τη διάρκεια μιας τελετής που διοργανώθηκε ειδικά για όλους εμάς την τελευταία ημέρα στον Οίκο Καταλανικής Παράδοσης του Περπινιάν.

Επί πλέον όσον αφορά στη διαμονή σε ξενοδοχείο, στα γεύματα και στις μικρές αποδράσεις κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, δεν υπάρχουν λόγια για να αναφερθούμε στα παραπάνω. Γευτήκαμε σχεδόν κάθε κουζίνα του κόσμου! Επρόκειτο για μία γαστρονομική εμπειρία από το πρωί ως το βράδυ! Παίρναμε το πρωινό μας στο ξενοδοχείο, το μεσημεριανό και το δείπνο σε εστιατόρια. Επίσης επισκεφθήκαμε τα Φαράγγια Gouleyrous, το Tautavel (ένα χωριό όπου δοκιμάσαμε διαφορετικά κρασιά), ακόμα και στο Paulilles όπου κάναμε και μπάνιο στη θάλασσα!!! Ήταν θαυμάσια, απίθανα, μαγευτικά!!!

Εν τέλει θα λέγαμε ότι είχαμε προκαθορισμένο αρκετό ελεύθερο χρόνο, ώστε βγαίναμε σχεδόν κάθε βράδυ στο κέντρο του Περπινιάν. Το ταξίδι αυτό μας έφερε πολύ δυνατές φιλίες! Θα μπορούσαμε να συνεχίσουμε την “αφήγηση”, αλλά αυτό δε θα τελείωνε ποτέ. Το λιγότερο που θα μπορούσαμε να κάνουμε για να “τιμήσουμε” το Γαλλικό Ινστιτούτο και τη Γαλλία, θα ήταννα συνεχίσουμε να μιλάμε γαλλικά και να διηγούμαστε σε όλους μας τους φίλους την ιστορία ενός καιρού απίστευτου..

Χίλια ευχαριστώ για τη συνεχή συνεννόηση και συνεργασία

Μάθετε περισσότερα για το CultureLab : http://www.institutfrancais.com/fr/culturelab-laboratoire-culturel-de-l-institut-francais